دریای جان

هانی بیر یار وفادار منه یار اولسون... گوزه لیم سئویرم سنی...

دریای جان

هانی بیر یار وفادار منه یار اولسون... گوزه لیم سئویرم سنی...

کوچه

شعر " کوچه " از مشهورترین شعرهای عاشقانه فریدون مشیری است که در پی می آید :

بی تو، مهتاب شبی ، باز از آن کوچه گذشتم
همه تن چشم شدم، خیره به دنبال تو گشتم

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم
شدم آن عاشق دیوانه که بودم

در نهانخانة جانم ، گل یاد تو درخشید
باغ صد خاطره خندید،
عطر صد خاطره پیچید :
یادم آمد که شبی باهم از آن کوچه گذشتیم
پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

ساعتی بر لب آن جوی نشستیم
تو، همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت
من همه، محو تماشای نگاهت

آسمان صاف و شب آرام
بخت خندان و زمان رام
خوشه ماه فرو ریخته در آب
شاخه ها دست برآورده به مهتاب

شب و صحرا و گل و سنگ
همه دلداده به آواز شباهنگ
یادم آید ، تو به من گفتی : از این عشق حذر کن
لحظه ای چند بر این آب نظر کن ،
آب ، آیینه عشق گذران است

تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است ،
باش فردا ، که دلت با دگران است !

تا فراموش کنی ، چندی از این شهر سفر کن
با تو گفتم : حذر از عشق !؟ - ندانم
سفر از پیش تو؟ هرگز نتوانم
نتوانم

روز اول ، که دل من به تمنای تو پر زد
چون کبوتر، لب بام تو نشستم
تو به من سنگ زدی ، من نه رمیدم ، نه گسستم ...

باز گفتم که : تو صیادی و من آهوی دشتم
تا به دام تو درافتم همه جا گشتم و گشتم

حذر از عشق ندانم ، نتوانم !
اشکی از شاخه فرو ریخت
مرغ شب ، ناله تلخی زد و بگریخت ...
اشک در چشم تو لرزید ،
ماه بر عشق تو خندید !

یادم آید که : دگر از تو جوابی نشنیدم
پای در دامن اندوه کشیدم
نگسستم ، نرمیدم

رفت در ظلمت غم ، آن شب و شبهای دگر هم
نه گرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم
نه کنی دیگر از آن کوچه گذر هم ...
بی تو، اما، به چه حالی من از آن کوچه گذشتم ! 

فرستنده: مهرداد 

http://www.fcbarcafcb.blogfa.com 

نظرات 5 + ارسال نظر
هادی چهارشنبه 21 مرداد 1388 ساعت 06:13 ب.ظ

سلام خیلی شعر قشنگ و غمناکی بود

مهرداد پنج‌شنبه 22 مرداد 1388 ساعت 10:32 ق.ظ http://www.eshghulaneh.blogfa.com

سلام دریا جون دیگه به وبلاگ قبلیم نظر نده آخه یه وبلاگ جدید ساختمه با نام پاتوق اس ام اس ها و کلمات عاشقونه آدرسش رو هم واست فرستادمه www.eshghulaneh.blogfa.com ...............اگه قابل دونستی یه سری بزن...........قول میدم بهت بد نمیگذره...............سبز باشی

مهرداد پنج‌شنبه 22 مرداد 1388 ساعت 11:00 ق.ظ http://www.eshghulaneh.blogfa.com

آرزویم این است نرود اشک در چشم تو هرگز مگر از شوق زیاد......نرود لبخند از عمق نگاهت هرگز........و به اندازه ی هر روز تو عاشق باشی........عاشق آنکه تو را می خواهد.......و به لبخند تو از خویش رها می گردد......... و ترا دوست بدارد به همان اندازه که دلت می خواهد

تنهاعشق پنج‌شنبه 22 مرداد 1388 ساعت 10:33 ب.ظ http://sezavaree-eshgh.blogsky.com

سلام دوست عزیزم چطوری؟این شعر واقعا قشنگ بود.
منتظر حضور پرشکوه شما هستم.

من از این شعر اقای مشیری خیلی خوشم میاد
ولی بیشتر به شعرهای سهراب و مهدی اخوان ثالث علاقه دارم
ولی این شعر خیلی زیباست خیلی
همش برمیگرده به عشق
هرگز نمیرد ان که دلش زنده شد به عشق ثبت است بر جریده عالم دوام ما

به من هم سر بزن خوشحال میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد