دریای جان

هانی بیر یار وفادار منه یار اولسون... گوزه لیم سئویرم سنی...

دریای جان

هانی بیر یار وفادار منه یار اولسون... گوزه لیم سئویرم سنی...

وقتی کسی را دوست دارید

  

 

 

  وقتی کسی را دوست دارید، حتی فکر کردن به او باعث شادی و آرامشتان میشود. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، در کنار او که هستید، احساس امنیت میکنید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، حتی با شنیدن صدایش، ضربان قلب خود را در سینه حس میکنید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، زمانی که در کنارش راه میروید احساس غرور میکنید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، تحمل دوریش برایتان سخت و دشوار است.  

 

وقتی کسی را دوست دارید، شادی اش برایتان زیباترین ونظره دنیا و ناراحتی اش برایتان سنگین ترین غم دنیاست. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، حتی تصور بدون او زیستن برایتان دشوار است. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، شیرین ترین لحظات عمرتان لحظاتی است که با او گذرانیده اید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، حاضرید برای خوشحالی اش دست به هر کاری بزنید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، هر چیزی را که متعلق به اوست، دوست دارید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، در مواقعی که به بن بست میرسید، با صحبت کردن با او به آرامش میرسید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، برای دیدن مجددش لحظه شماری میکنید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، حاضرید از خئاسته های خود برای شادی او بگذرید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، به علایق او بیشتر از علایق خود اهمیت میدهید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، حاضرید به هر جایی بروید فقط او در کنارتان باشد. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، ناخودآگاه برایش احترام خاصی قائل هستید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، تحمل سختی ها برایتان آسان و دلخوشی های زندگیتان فراوان میشوند. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، او برای سما زیباترین و بهترین خواهد بود اگرچه در واقع چنین نباشد. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، به همه چیز امیدوارانه مینگرید و رسیدن به آرزوهایتان را آسان میشمارید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، با موفقیت و محبوبیت او شاد و احساس سربلندی میکنید. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، واژه تنهایی برایتان بی معناست. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، آرزوهایتان آرزوهای اوست. 

 

وقتی کسی را دوست دارید، در دل زمستان هم احساس بهاری بودن دارید.  

 

 

به راستی دوست داشتن چه زیباست، اینطور نیست؟

  

 

سال ۱۳۹۰ مبارک

 

 

ای آنکه به تدبیر تو گردد ایام، حکمی فرما که گردد ایام به کام.

هفت سین الهی

سلام ای خالق فصل بهاران

مهربان آموزگار خوب باران

خدایا، سال نیکویی عطا فرما

بدان خوبی که باشد از بهار سبز آن پیدا

تو گرداننده دل ها و نور دیده ها

دیگر دلم را بی حسد، بی کینه، آری لایق پاک خودت فرما

به نور معرفت، پاکی به چشمانم، عنایت کن

عطا کن بهترین حالی که میدانی

دلم را آسمانی کن

خدایا یاد من آور، الستی عهد خود، آری

همان پیمان، که جز تو هیچ معبودی به عالم نیست

به من هم، همچو آدم، راه و رسم عذرخواهی را عنایت کن

که چون هابیل، من هم، بهترین های خودم را هدیه ات دارم

و ادریسی بیاندیشم برای کسب آگاهی

بسان آن خلیل بت شکن،

ویران کنم بتهای پوشالین این بت خانه اندیشه خود را

خدای مهربان، ای ناخدای کشتی توفان

شب تاریک و بیم موج و گرداب تلاطم های بی حاصل

تو مصباح هدایت، کشتی نوح، عطایم کن

خدایا، یوسفین گوهر، جمال پاک یزدانی،

به لذت های دنیایی، به سودایی نبازم من

اگر نوری به قلب من بتابانی،

خدایا، وزن موری با تو بودن را

به ملک صد سلیمانی بی تو، من نخواهم داد

تو سحر ساحران این زمان

اینک، به یمن یک عصای موسی عمران، به خاک افکن

و یادم ده، چو عیسی، عاشق خلق خدا باشم

دعا بر دوستانم، سهل و آسان است

دعا بر مردمانی را که آزار مرا اندیشه میدارند،

بر لب ها، تو جاری کن

و داوودی کلام دلنشین، بر من عنایت کن

مرا زین پس، سخن ها دلپذیر، دل را پذیرای سخن فرما

خدایا چون محمد(ص)، رحمت بر هستی ات را قسمتم فرما

بنوشان جرعه ای از آن طهور ناب روحانی

خداوندا، به نوروزی که در پیش است

به هفت سین الهی، میهمانم کن

خدایا

سینه ای، بی کینه

سر انگشتان بخشایشگر همراه

سخاوت کردن بی ادعا

آری، سحرگاهی ز جنس راز

سروش مهربانی با تمام هستی ات

گرما سلامی در کلام، اندیشه و کردار من

سرمشق خوب مهرورزی را

عطایم کن

گشایش را به قلب کوچک من، مرحمت فرما

که هم خانه، به همسایه، به همشهری به هم نوعی، بدل گردد

و این اندیشه تنگ و قفس، از واژگان ذهن من بردار

گره از ابروان بسته ام وا کن

کلام شکر، بر لب های من، جاری شود با عشق

لبانم را به لبخندی مزین کن

و دستان را، تو راه رسم یاری، مرحمت فرما

قدم ها را، به همراهی، تو راهی کن

قلم ها را به آیین حقیقت رهنمایی کن

به جای دل شکستن، دلبری را یاد دلها ده

خدایا، گر چه گویا آسمان هر کجا، دیگر همین رنگ است

و لیکن یادمان آور، که رنگ آسمان، این نیست

از این پس، عاشقی کردن نشانم ده

به یاد آرم، که آواز پرنده، بی قفس، زیباست

که روح پاک ما، با هر تولد، تا ابد، پاینده پابرجاست

نشانم ده، که فرجام پر پروانه، قاب خانه من نیست

به جای یادگاری بر درخت،

با دادن آبی، به ذهن سبز او، اسطوره خواهم شد

بگیر از من، تمام آنچه میگیرد تو را از من

عنایت کن، تمام آنچه را، در راه تو، ره توشه خواهد بود

از همین روز نخستین در بهار سال نو،

این روز نو، نوروز زیبا

با خدایم عهد می بندم

به جان یا کریم مهربان، در سال نو

اندیشه پرواز را، سنگی نخواهم زد

قسم بر قاصدک، دیگر پیامی جز به خوبی، کس نخواهم داد

به آب جاری و پاک تو، من سوگند

بفهمم خیسی چشمان اشک آلوده را زین پس

به ابر آسمان، من شانه هایم را برای گریه های دوست، خواهم داد

به قلب مردمان، این منزل پاک خدا، تیری نخواهم زد

و در گلدان پشت پنجره، لبخند خواهم کاشت

خدایا، ذره ای، تنها به قدر قطره ای

آن حال دریایی شدن را، قسمتم فرما

نخوانم من کسی جز تو، نخواهم از تو من جز تو

کمک کن بشنوم زیبا کلامت را

پیام روشن فصل بهاری را

تو نفسم مطمئن گردان

که من راضی شوم از تو، و تو راضی شوی از من

سفر از خود، به آغوش تو آغازم

نوای سرخوش موسیقی زیبای رجعت را

عزیزا، خوب میدانم، تویی پایان این راهی که در پیش است

و خرسندم که با سالی که می آید، به سویت یک قدم نزدیک میگردم

به گلبرگ گل مینا قسم، راز رضا بودن نشانم ده

بهای مردمان، آری بهشت پاک خود را، یادمان آور

مرا در مکتب درس بهاری، ثبت نامم کن

بفهمم عشق، چند بخش است

خدایا، رب بی همتا

از آغازین دقایق های این سالی که می آید

بسان کودکی هایم، در این دفتر به خطی خوش

در اوراق سپید و روشن سالی که در پیش است

نگارش میکنم، تکلیف عشق و مشق خوبی را

و دیگر در کلاس عاشقی، غیبت نخواهم کرد

خداوندا، ملغزان این دلم را، منزل پاک خود را،

بعد از آنی که، هدایت کرده ای آن را

حبیبا، خیر و خوبی در دو عالم را عطایم کن،‌ نگه دارم تو از آتش

تو تکلیفی فراتر از توان شانه ها، بر من، فرو مفرست

خدایا، عذر تقصیر و فراموشی، پذیرا شو

عزیزا، این خلیفه، شرمسارت میشود آخر

کمی خلق خدایی، مهربانی، یاد من آور

تو ثابت کن قدمهای مرا، طعم سلام و ذکر را بر کام من بنشان

خداوندا، نمیدانم چه تقدیری مرا فرموده ای، لیکن

به آواز چکاوک های زیبایت قسم

راه سعادت، پیش پایم نه

قسم بر سوره های روشن قرآن

بهاران، فصل سبز و بارش باران

به صبح روشن نوروز بیداران

معادین آیه سبز بشارت را

گوار باور احیای بعد از خواب و سرما را

عزیز مهربان

بر ما مبارک کن.  

   

نوروز پاسداشت عشقهای کوچکی است که زنده مانده اند و روز تعظیم در برابر عشقهای بزرگی که عظمت را کوچک میدانند، پس به تو در نوروز سلام میکنم که بزرگترین عشق این کوچکی...   

                                 بهار 1390 بر شما مبارک